Sunday, June 9, 2013

A Newbie Life · 菜鸟生活

I'm now officially settled down in Johore Matriculation College (JMC).
After failed to get those scholarships I wanted lol. But, it's actually no regrets to come here.
Things are not as bad as I imagine, but also not as good as what I expected lol.











At the first sight, JMC is quite nice. Buildings are in good condition, big compound, many facilities provided.
I went for registration and the staffs are all very friendly.
I got the backpack with all the things that were provided (actually is what we paid for it lol) and I headed to my room.
A normal hostel room, a bed with a locker and a table. Two fans and 4 lights in the room, everything looked just fine.
But when it came to toilet ...... spoilt lol.
Maybe it was because things were just at the beginning. haha. Now things have improved *thumbs up*
Foods here are acceptable, as I am a person that likes spicy food. But sometimes the food is not clean enough, which lead to stomach ache. OTL
Okay, that's about the physical appearances and foods. Now it's time for some feelings.



怎么说呢,第一个星期是迎新周,也就是大家说的Orientation week
这个星期大家都忙得昏天暗地,无论是吃、睡、冲凉,没有一样是在 “正确” 的时间做的
不是要抱怨,只是稍微不太习惯,我明白这也是一种挑战 =)
我很庆幸在这段迎新周里有我们的"fasi"陪着我们度过~
听说JMC是唯一一间有最多华人senior回来帮忙处理新生的
作为在这里的少数的学生,而且在一个完全陌生的环境里
老实说,真的蛮不安的…
不是因为我娇生惯养,只是我不是那么容易就能相信并且安定下来
虽然我们很辛苦,但是我明白我们的senior比我们还要幸苦,谢谢你们 
谢谢你们愿意花时间回来陪我们这些新人菜鸟,有你们在,真的感觉比较安心 =)
今天已经是正式在这里的第二个星期了,开始适应这里的生活了
虽然几乎每天早上都会被室友无意间弄醒 >_<  但是也省了睡不醒迟到的麻烦
突然开始怀念迎新周的时候 哈哈 (虽然当时有一点抱怨 =P)

在这里认识了不少新的朋友,大家都来自不同的州属
有雪兰莪、马六甲、柔佛、霹雳等等
但是大家都没有任何的隔阂,可以很融洽的相处在一起 =D
在新朋友的陪伴下,日子过得还不错啦 
同时呢,我开始怀念我在槟城的那堆“疯子”了
我们一群人差不多都散了吧
一堆去了UTAR, 几个留在槟城,一个在7月要去KL
还有一个…… 我,来到了柔佛~
虽然大家散了,友情还在,联络不能断哦 =]

人生就是要不停的往前走 ★
没有人可以停在这条路上完全不动,一直到你走完你被定下的路程
所以,无论怎样都要过得精彩,不要让自己后悔
至少,在以后,我在回顾我的故事时,并不是单调与枯燥的
我有很精彩的故事可以与他人分享、让自己回味 

Senior对我们说,让我们比较自己现在和一年后的样子,所以帮我们拍了这张很有纪念性的照片 哈哈
其实我也好奇,我们在一年后,都会变成什么样子? =]

2 comments:

  1. Replies
    1. 谢谢学姐 ^^
      你也是要加油!↖(^ω^)↗
      我很喜欢你写东西的手法,很舒服,也很有韵味 ^_<

      Delete